Saturday, January 13, 2007

Yahoo Messenger, Mind Reader ? Or SPY !!!

Yahoo ne citeste gandurile sau ne spioneaza ?
Niciodata nu am fost atent la ceea ce apare in yahoo messenger ca reclame sau ce muzica urmeaza daca asculti radio live pe yahoo, sau ce bannere apar pe siteul yahoo cand cititi un email sau navigati prin yahoo 360 sau blog… ori pur si simplu cititi o stire.
Dar oare de ce ? Pentru ca aveam incredere in yahoo ca nu are de a face cu viata mea particulara, insa de la o vreme am inceput sa ma indoiesc de asta. De ce ? Hm… ma tot batea varu la cap cu tot felu de aberatii de astea cum ca el discuta pe chat ci cineva despre mancare si peste putin timp arae in statu o piesa cu food, ca discuta despre nu stiu ce subiect si in cateva minute venea o piesa care se potrivea celor discutate pe chat, etc , etc… am zis ca nu’i normal ;) … dar totusi inclin sa’l cred ! De ce nu ne’ar spiona yahoo ? ce beneficii ar avea de la mine ? never nu am folost yahoo pentru altceva decat sa vb , nimic mai mult… dar daca am facut click pe un link de la yahoo din email ? daca a, cumparat ceva , atunci yahoo a castigat… so sa gandim cam asha:
- Yahoo Messenger este un software deci poate sa aiba acces la continutul paginilor pe care navigam pur si simplu citind titlul acestora, care este cel mai esential in naviagre
- majoritatea dintre voi au instalat si toolbarul de la yahoo care iarasi sta de veghe la tot ceea ce navigati mai ales daca e si popup killer… deci cum poate influenta ceea ce gasesti pe paginia de email ? simplu, facandu’ti un profile din paginile pe care navighezi stie cu aproximatie ceea ce doresti sa cauti, deci nu va de ce nu ar folosi infortiile culese de la tine in scopuri de marketing ? e de intels ? ce rost ar avea un popup killer de la yahoo ? sunt sute, chiar mai mai bune! Messenger la fel poate sa culeaga informatii despre titlul paginilor ceea ce nu este deloc greu si in timp sa’ti creeze un profil in functie de care te vo intampina reclamele in email sau cand citesti stirile de la acelasi calculator sa stie cine esti, ca prin urmare sa’ti tranteasca in fata reclame contextuale cu ceea ce doresti sa vezi … e simplu!

Intrebarea este: mai e cineva care gandeste ca mine ? Sau eu fabulez ? Ori varu e paranoic !!! :)

Avatars
Gallery

No comments: